Polityka Prywatności

Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

Poniższa Polityka Prywatności jest integralną częścią Regulaminu Serwisu, który określa zasady, prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu.

§1 Definicje

Serwis – serwis internetowy „agad.pl” działający pod adresem https://agad.pl

Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem

Administrator Serwisu / Administrator Danych / Administrator – Spółka PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWO-BUDOWLANE „AGAD” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Toruniu, ul. CHRZANOWSKIEGO 23/B, 87-100 TORUŃ, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 000155190, NIP: 879-23-50-948, REGON: 871662583, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu

Użytkownik – osoba fizyczna lub jakikolwiek inny podmiot, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu

Urządzenie – elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu

Cookies (ciasteczka) – dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej

Przetwarzanie – operacje wykonywane na danych osobowych

Ograniczenie przetwarzania – oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania

Profilowanie – zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych

Zgoda – dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne oświadczenie woli

Naruszenie ochrony danych osobowych – naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do zniszczenia, utraty, modyfikacji, ujawnienia lub dostępu

Pseudonimizacja – przetworzenie danych tak, by nie można było przypisać ich do osoby bez dodatkowych informacji

Anonimizacja – nieodwracalny proces niszczenia/nadpisywania danych osobowych uniemożliwiający identyfikację osoby

§2 Inspektor Ochrony Danych

Na podstawie art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.

§3 Rodzaje plików Cookies

  • Cookies wewnętrzne – zamieszczane i odczytywane przez system Serwisu.
  • Cookies zewnętrzne – zamieszczane i odczytywane przez systemy serwisów zewnętrznych użytych w Serwisie.
  • Cookies sesyjne – usuwane po zakończeniu sesji urządzenia.
  • Cookies trwałe – pozostają do czasu ręcznego usunięcia lub zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

§4 Bezpieczeństwo składowania danych

Mechanizmy przeglądarek zapewniają zapis/odczyt Cookies; nie pozwalają na pobieranie innych danych z urządzenia ani danych z innych witryn.

Cookie wewnętrzne – stosowane przez Administratora są bezpieczne dla urządzeń Użytkowników.

Cookie zewnętrzne – Administrator dobiera zaufanych partnerów, jednak nie ma pełnej kontroli nad ich plikami Cookies; lista partnerów poniżej.

Kontrola plików Cookie – Użytkownik może samodzielnie zmieniać ustawienia zapisu/usuwania i dostępu do Cookies w przeglądarce oraz usuwać zapisane pliki.

Zagrożenia po stronie Użytkownika – Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne; bezpieczeństwo zależy również od Użytkownika (ochrona urządzenia, brak malware, dobre praktyki).

Przechowywanie danych osobowych – Administrator ogranicza dostęp, zabezpiecza dane i stosuje odpowiednie środki.

Przechowywanie haseł – hasła są przechowywane w formie zaszyfrowanej zgodnie z aktualnymi standardami.

§5 Cele wykorzystywania plików Cookie

  • Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu
  • Personalizacja Serwisu
  • Umożliwienie logowania
  • Marketing i remarketing (serwisy zewnętrzne)
  • Serwowanie reklam i usługi afiliacyjne
  • Prowadzenie statystyk
  • Serwowanie usług multimedialnych
  • Usługi społecznościowe

§6 Cele przetwarzania danych osobowych

Dane podane dobrowolnie przetwarzane są w celach:

  • Realizacja usług elektronicznych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO): konto Użytkownika, komentarze/polubienia, udostępnianie treści.
  • Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO): informacje handlowe i marketing – wyłącznie za zgodą.
  • Komunikacja (art. 6 ust. 1 lit. f RODO): odpowiedzi na zapytania i obsługa zgłoszeń.
  • Obowiązki prawne Administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  • Prawnie uzasadnione interesy Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), m.in. dochodzenie roszczeń, analiza i ulepszanie usług.

Dane gromadzone automatycznie i anonimowo (np. Cookies, IP, identyfikatory urządzeń) przetwarzane są w celach:

  • statystyki i analizy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • remarketing oraz reklama dostosowana do preferencji – na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • obsługa programów afiliacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • zapewnienie prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W celu skorzystania z praw należy skontaktować się z Administratorem danych (dane kontaktowe poniżej).

§7 Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych

W Serwisie użyto skryptów i komponentów partnerów, którzy mogą umieszczać swoje Cookies na urządzeniu Użytkownika. Użytkownik może zarządzać dozwolonymi Cookies w ustawieniach przeglądarki.

Usługi multimedialne: YouTube

Usługi społecznościowe / łączone: Facebook, Google+

Usługi Newslettera: MailChimp

Usługi serwowania reklam oraz sieci afiliacyjne: MyLead

Prowadzenie statystyk: Google Analytics

Usługi podmiotów trzecich są poza kontrolą Administratora i mogą zmieniać swoje polityki bez zapowiedzi.

§8 Rodzaje gromadzonych danych

Anonimowe dane gromadzone automatycznie: adres IP, typ przeglądarki, rozdzielczość ekranu, przybliżona lokalizacja, otwierane podstrony, czas na stronie, system operacyjny, adres poprzedniej strony i strony odsyłającej, język przeglądarki, prędkość łącza, dostawca Internetu.

Dane podczas rejestracji: imię/nazwisko/pseudonim, login, adres e-mail, adres IP (automatycznie).

Dane podczas zapisu do Newslettera: imię/nazwisko/pseudonim, adres e-mail, adres IP (automatycznie).

Dane podczas dodawania komentarza: imię i nazwisko/pseudonim, adres e-mail, adres www, adres IP (automatycznie).

Część danych (bez identyfikujących) może być w Cookies lub przekazana dostawcy statystyk.

§9 Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

Co do zasady odbiorcą danych jest Administrator. Dane nie są odsprzedawane. Dostęp (na podstawie umów powierzenia) mogą mieć m.in.:

  • firmy hostingowe i podmioty świadczące usługi pokrewne,
  • podmiot świadczący usługę Newslettera,
  • podmioty świadczące obsługę prawną.

Newsletter (MailChimp): dane wprowadzone w formularzu zapisu są przekazywane i przetwarzane w serwisie zewnętrznym.

Hosting: Home sp. z o.o. – dane przetwarzane w infrastrukturze dostawcy zlokalizowanej w Polsce; dostęp regulowany umową.

§10 Sposób przetwarzania danych osobowych

Dane podane dobrowolnie przez Użytkowników:

  • nie są przekazywane poza UE, chyba że Użytkownik sam je opublikuje (np. komentarz),
  • nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania),
  • nie są odsprzedawane podmiotom trzecim.

Dane anonimowe gromadzone automatycznie:

  • mogą być przekazywane poza UE,
  • nie są profilowane przez Administratora (z wyjątkiem narzędzi marketingu elektronicznego, np. Google Analytics),
  • nie są odsprzedawane.

Informacje o Google Analytics: support.google.com/analytics/answer/6004245

§11 Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

  • RODO – art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda), lit. b (umowa), lit. f (prawnie uzasadniony interes)
  • Ustawa z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
  • Prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r.
  • Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r.

§12 Okres przetwarzania danych osobowych

Dane podane dobrowolnie: co do zasady przez okres świadczenia Usługi; usuwane/anonimizowane do 30 dni po zakończeniu. Wyjątki (uzasadniony interes): do przedawnienia roszczeń, wygaśnięcia obowiązków przechowywania (m.in. dokumenty księgowe, dochodzenie/obrona roszczeń).

Dane anonimowe (statystyki niebędące danymi osobowymi) – przechowywane przez czas nieoznaczony.

§13 Prawa Użytkowników

  • prawo dostępu do danych,
  • prawo sprostowania/uzupełnienia,
  • prawo usunięcia danych,
  • prawo ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
  • prawo przenoszenia danych,
  • prawo sprzeciwu (art. 21 RODO),
  • prawo wycofania zgody (bez wpływu na zgodność wcześniejszego przetwarzania),
  • prawo skargi do UODO – 00-014 Warszawa, ul. Stanisława Moniuszki 1A, uodo.gov.pl.

§14 Kontakt do Administratora

  • Adres pocztowy: PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWO-BUDOWLANE „AGAD” Sp. z o.o., ul. CHRZANOWSKIEGO 23/B, 87-100 TORUŃ
  • Adres poczty elektronicznej: prb@agad.pl
  • Telefon: +48 566 590 922
  • Formularz kontaktowy: https://agad.pl/kontakt

§15 Wymagania Serwisu

Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookie na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie funkcji Serwisu w przypadku ograniczenia Cookies przez Użytkownika.

§16 Linki zewnętrzne

W Serwisie mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Administrator nie współpracuje. Linki te i treści pod nimi mogą być niebezpieczne dla Urządzenia lub danych. Administrator nie odpowiada za zawartość poza Serwisem.

§17 Zmiany w Polityce Prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie danych anonimowych/Cookies bez informowania Użytkowników.

Zmiany w zakresie przetwarzania Danych Osobowych będą komunikowane Użytkownikom posiadającym konto lub zapisanym do Newslettera e-mailem w terminie do 7 dni od zmiany. Dalsze korzystanie z usług oznacza akceptację zmian. W przypadku braku akceptacji Użytkownik powinien usunąć konto lub wypisać się z Newslettera.

Zmiany będą publikowane na tej podstronie Serwisu i wchodzą w życie z chwilą publikacji lub poinformowania Użytkowników (w zakresie danych osobowych).